Montessori Varhaiskasvatus Oy

Yli 40 vuotta lasten parhaaksi

Seitsemän montessorileikkikoulua ja peruskoulu

Leikkikoulumme, peruskoulumme ja iltapäiväkerhomme ovat vuodesta 1980 asti toimineen Helsingin Montessori-yhdistys ry:n ylläpitäminä.

Vuonna 2021 yhdistyksen (varhaiskasvatus) leikkikoulutoiminta yhtiöitettiin omaksi kokonaisuudeksi ja näin syntyi Montessori Varhaiskasvatus Oy, joka on edelleen Helsingin Montessori-yhdistys ry:n 100% omistama.

Yhdistyksen jäseneksi ovat tervetulleita kaikki vanhemmat.

Montessori Myllypuro
Montessori kids in Helsinki 7

Yhdistyksen tarkoituksena on tarjota lapsille mahdollisuus montessoripedagogiseen opetukseen ja kasvatukseen sekä edistää montessorimenetelmien käyttöä, soveltamista ja kehittämistä.

Leikkikoulumme tarjoavat varhaiskasvatus- ja esikoulupaikan 1-6-vuotiaille lapsille. Herttoniemessä sijaitsevassa Montessori peruskoulussamme on luokka-asteiden 1-6 oppilaita. Peruskoulun yhteydessä järjestämme myös iltapäivätoimintaa.

Montessoriajattelu toimii kaikkien toimipaikkojemme arvopohjana ja käytännön työn jäsentäjänä.

Kaikki toimipaikkamme ovat pieniä ja toimineet omissa kaupunginosissaan pitkään. Niissä eletään lähellä lasten ja kotien arkea – yhteistyö perheiden kanssa käy luontevasti.

Varhaiskasvatuksesta vastuussa olevat työntekijät ovat kokeneita alansa ammattilaisia: montessoriohjaajia, montessoriassitentteja, varhaiskasvatuksen opettajia ja lastenhoitajia.